A keskenypályás címkenyomtatás piacán egyértelműen jelentkezik a digitális nyomtatás térnyerése, ezért a flexo nyomdák olyan új piaci megoldások irányába érdeklődnek, mint a hibrid nyomtátás. 

A világon egyedülálló módon a Mark Andy Hibrid megoldása a Digital Series HD nyomdagép a legmodernebb flexo gépbe integrált teljesen házon belül fejlesztett digitális nyomóművel rendelkezik, ami garanciát biztosít a flexo és digitális egységek kiváló együttműködésére. 

Kongsberg C

Alább Nick Coombes interjúja olvasható Phil Baldwinnal, a Mark Andy egyesült-királyságbeli és írországi értékesítési vezetőjével.   

NC: Az első dolog, amit tisztáznunk kell, mit jelent a hibrid technológia? 

PB: Az egész piacon a hibrid kifejezést illetően általánosan elfogadott, hogy a digitális és analóg nyomtatási technológia kombinációját jelenti, beépített utófeldolgozási lehetőségekkel. Úgy tervezték, hogy a legjobb tekercsről tekercsre történő digitális nyomtatást kínálja további flexo nyomtatási és kiszerelési egységekkel, egy platformon, az egymenetes gyártáshoz. 

NC: Nagy volt az igény erre a megoldásra az iparágban? 

PB: Itt is, mint a kereskedelmi digitális nyomtatás legelső napjaiban (az 1990-es években), a technikai képesség megelőzte a piaci keresletet. Jó ötletnek tűnt a két technológiát ötvözni, de nyilvánvaló és jelentős jövőbeli kereslet nélkül kevés gyártó volt hajlandó jelentős összegeket fektetni a szükséges kutatás-fejlesztésbe. 

NC: Hogyan oldották meg Önök a problémát? 

PB: Alapvetően egy flexo gépgyártó, aki együttműködik egy digitális gépgyártóval, közösen márkázott hibrid megoldást hoz létre és mindegyik a saját technológiáját igény szerint adaptálja. Számos példa van a piacon, amelyek jól ismertek és nagy nyilvánosságot kaptak, így fokozatosan megélénkült a kereslet, és ahogy új termékek születtek, azok összetett megoldást igényeltek. De lényegében még mindig van két különböző berendezés különböző gyártótól, amelyeket nem közösen fejlesztettek, és amelyek kompatibilitása az adaptáción és módosításon alapul, nem pedig a természetes szinergián. 

NC: Mondhatjuk, hogy a Mark Andy kezdettől fogva másképp látta a dolgokat?  

PB: Igen, nagyon másképp. Rögtön az elején részletes piackutatást végeztünk az ilyen technológia iránti várható keresletről és a gyártási költségekhez, illetve a potenciális értékesítési volumenekhez igazodó teljesítményparaméterekről. Ami világossá vált számunkra, az az volt, hogy ahhoz, hogy a flexo vagy digitális nyomdákat a lehető legjobban meggyőzzük a hibrid technológiába való befektetésről, azt az alapoktól kezdve házon belül kell fejlesztenünk, hogy minden szempontot megértsünk, és biztosíthassuk a különböző nyomatok közötti teljes kompatibilitást. 

NC: Ez drágának és időigényesnek hangzik… 

PB: Teljes mértékben így volt, és nem akarok úgy tenni, mintha nem akadtak volna olyan időszakok, amikor kételkedtünk volna a ráfordított erőfeszítés és erőforrások megtérülésében. De mindig hittünk a projekt értékében, és elkötelezettek maradtunk a sikeres eredmény mellett. A keskenypályás technológia egyik úttörőjeként tudtuk, hogy rendelkezünk a működéséhez szükséges szakértelemmel, de kereskedelmi terméket kellet létrehozzunk, nem csupán technikai készségeink gyakorlati megtestesítőjét (nagy különbség van a kettő között, ha nyereséges akar lenni). 

NC: Hogyan fogadta a piac a Mark Andy Digital Series termékcsaládját? 

PB: Kezdetben bizonyos fokú gyanakvással, mert ismeretlen és nem bizonyított megoldás volt. A flexot sok éven át hozták létre és fejlesztették, a digitális pedig két évtizede létezett, de a kettő kombinációja felvetette a kérdést, hogyan használhatnák a nyomdák és miként tudnák az ilyen technológiával gyártott termékeiket értékesíteni ügyfeleik számára. Ám amint bemutattuk képességeit a minőség és a rugalmasság, valamint a gyorsabb futási sebesség terén, vonzereje nyilvánvalóvá vált, és az érdeklődők meglátták benne az új lehetőségeket.  

A Digital Series Hibrid technológiája által nyújtott előnyöket elsőként egy régi Mark Andy ügyfél, a The Watershed Group használta ki. Nick Coombes a cég vezérigazgatójával, Liz Waters-szel külön interjút készített a beruházás körülményeiről és a választás mikéntjéről. 

 

NC: Miért a Mark Andy-t választották kizárólagos gépbeszállítójuknak?  

LW: A szoros stratégiai partnerségek kiépítése mindig kulcsfontosságú volt a növekedési tervünkben, és a Mark Andy keskenypályás flexo terén szerzett tapasztalatát jobbnak tartottuk más gyártókénál. Amikor kiterjesztették szakértelmüket saját digitális/flexo, azaz hibrid gép tervezésére és megépítésére, egyértelmű döntés volt, hogy velük maradunk. Mint minden új technológia esetében, a tanulási folyamatnak voltak nehézségei mindkét fél számára, de az eredmény megérte a kitartást. 

NC: Hogy látja a hibrid technológia jövőjét a keskenypályás szektorban? 

LW: Mindig is jó hírnevünk volt az innovációkat illetően, és az a lehetőség, hogy az UV flexo minőségét a digitális inkjet technológia rugalmasságával egy menetben kombináljuk, lehetővé teszi számunkra, hogy megkülönböztessük ügyfeleink termékeit versenytársaik termékeitől. A nyomtatási minőség kiváló, és lehetőségünk van flexo vagy digitális nyomdaként is működtetni a sort, ha nincs szükségünk hibrid képességére. 

NC: Gondoltak arra, hogy önálló digitális gépet telepítsenek? 

LW: Igen, alaposan megvizsgáltuk, mit kínálnak a vezető toner- és inkjet gépgyártók, de úgy éreztük, a mi igényekhez egyikük sem kínál semmi különlegeset. A Mark Andy bevált szervohajtású flexo platformjának és saját integrált inkjet nyomóműjének kombinációja jelentette ezt a különbséget. A kiterjedt nyomtatási képesség egyetlen menetben ideális a vezető márkákból álló kiváló minőségű termékportfóliónkhoz. A másik bónusz az, hogy a digitális fogyóeszközök, például a festék és a toner, szükségessége csökkenthető a hibrid flexo nyomtatási és beépített kiszerelő képességével. 

Nick egy, a technológiába szintén elsőként beruházó másik cég, az Optimum Group vezérigazgatójához, Lars Ole Nauta-hoz is intézett még néhány kérdést.  

NC: Miért egy hibrid gépet választottak első digitális nyomtatójuknak?  

LON: Mindig is jártasak voltunk a keskenypályás flexogyártásban, és magasan képzett munkaerővel rendelkezünk, amely kiváló termelékenységet biztosít az általunk gyártott címkék esetében. A flexo gépek egyik fő előnye az egymenetes gyártás lehetősége, hozzáadott értékű folyamatokkal és soron belüli stancolással, így az inkjet hibrid volt a legjobb megoldás. 

NC: Milyen tapasztalatai vannak a berendezéssel a napi kereskedelmi működésben? 

LON: Egyszóval „kiváló”! Ez egy 1. generációs gép, így kezdetben voltak problémáink, de ezeket a Mark Andy UK technikusai megoldották. Könnyen megtanulható és kezelhető, és biztosítja számunkra az egymenetes gyártást, amire szükségünk van – különösen szeretjük a flexo fehér alányomás lehetőségét a digitális nyomtatás előtt, és azt a tényt, hogy egymenetben stancolhatunk is. 

NC: Milyen hatással volt a vállalkozására?  

LON: Felülmúlta az elvárásainkat, és nagyon jól illeszkedik a munkánkhoz. Itt nem képzőművészetet nyomtatunk, hanem minőségi címkéket gyártunk versenyképes áron, nagyon gyors átfutási idővel, hogy megfeleljenek a növekvő termékvariációknak és a csökkenő futási hossznak. Ez egy kereskedelmi eszköz, és azáltal, hogy nincs szükség Prepress Osztályra, a munkák 95%-át az ügyféltől közvetlenül a gépre küldhetjük – nem kell házon belül módosítani, így időt és pénzt takarítunk meg. 

NC: A hibrid technológiáról a gyártókkal és felhasználókkal folytatott megbeszélésekből az a legfőbb benyomásom, hogy bár nem ez a válasz minden címkegyártó kívánságára, ez egy rendkívül sokoldalú gyártóeszköz, amely páratlan fokú rugalmasságot kínál, és a legjobbat ötvözi, amit a flexo és inkjet technológia biztosíthat az egymenetes gyártásban. Világszerte több Mark Andy hibrid van napi használatban, mint bármely más márka – sőt, valószínűleg több, mint az összes többi márka együttvéve. Azt hiszem, az üzenet az, hogy ez a címkenyomtatók berendezése. 

Forrás: Mark Andy

Hírek, újdonságok

2022 PPD és Sign Expo

3 héttel ezelőtt rendkívüli hangulatban telt a csomagolástechnikai és reklámdekorációs kiállítás....

bővebben