Egyre gyakrabban lehet hallani a nyomdáktól, hogy nagy fejtörést okoz az alacsony példányszámú (short run) munkák elkészítése a megrendelő részére hagyományos analóg gépekkel. Különböző definíciókkal és értelmezésekkel a „short run” kissé elvont témává és iparági divatszóvá vált, olyan kérdések felvetésével, mint: 

  • Munkánkénti egységszám vagy hossz alapján soroljuk ebbe a kategóriába a munkát? 
  • Kifizetődőbb kis mennyiségű munkákat flexo vagy digitális technológiával gyártani? 

A Mark Andy a 10.000 láb (3000 méter) alatti címke-, karton- vagy flexibilis csomagolási munkákat osztályozza „short run”-ként.  

A rövidebb munkák tökéletesen gyárthatók hibrid technológiával, hisz az rugalmasságot biztosít a kis volumenű megbízások teljesítéséhez anélkül, hogy a nyomtatási minőségben kompromisszumot kellene kötni. Bár nagyszerű megérteni a rövid munkák mechanikáját és hogy miként hasznosíthatóak legjobban a nyomdában, de sokan még mindig azon törik a fejüket, hogy megrendelőik miért követelnek „short run”-okat. Lejjebb ezt fejtjük ki:  

Költséghatékonyság 

Ügyfeleink megfigyelték, hogy a brandownerek rendelései alapján az úgynevezett “Just In time” (JIT) készletezés válik egyre inkább jellemzővé. A címkeiparban általános méretgazdaságossági megfontolások is megváltoztak, a vásárlók megkövetelik a gyártóktól a kisebb darabszámú és rövidebb átfutási idejű gyártást.  A márkatulajdonosok számára költséghatékonyabb, ha kevesebb címkét rendelnek a termékigénynek megfelelően, mivel az alapvető üzleti elvek arra tanítanak bennünket, hogy a többletkészlet további kockázatot jelent. Egyik fél sem akarja vállalni az extra címkekészlet tartásával járó költségeket, ezért a címkegyártók számára kritikus fontosságú, hogy nyereségesen tudják gyártani a csökkenő rendelési méreteket. Mivel a világszerte előállított címkemunkák nagyjából 65%-a 2000 m alatti nagyságrendet képvisel, elengedhetetlen a digitális átállás és a rövid távú optimalizálás megértése. 

Sok nyomda nem képes kis tételben dolgozni és nyereséget termelni a kizárólag hagyományos analóg technológiák alkalmazása miatt. Számos kényszer-túltermelésből származó tekercs ül így nyomdák polcain, amit csak akkor tudnak értékesíteni, ha az ügyfél újabb rendelést ad le grafikai vagy egyéb módosítás nélkül. Ismerősen hangzik? 

Gyakran halljuk azt a problémát is, hogy a digitális munkát ki kell szervezni az ügyfelek elégedettségének megőrzése érdekében. Kockázatos üzletről van szó, és szerencsére léteznek különböző belépő szintű digitális hibrid megoldások – legyen az akár utólagosan felszerelt egység vagy akár önálló gép –, amelyek segítségével a nyomdák előnyükre fordíthatják a rövid távú munkákat. 

 

SKU elterjedése 

A termékcsalád bővítések elterjedtebbek, mint valaha. Az SKU variációk az egyik legfontosabb ok, amiért a címkéket kisebb mennyiségben rendelik és gyártják. Ez az ismert termékek többféle változata iránti fogyasztói kereslet közvetlen eredménye. 

Példaként használjuk az üdítőket. Minden nap különféle méretű italok sokasága tölti meg a polcokat: mini, fél literes, dobozos és kétliteres. Egy termékcsaládon belül ezen kívül megkülönböztetjük a különböző ízeket, mint vanília, lime, cseresznye vagy esetleg diétás és koffeinmentes verziókat.  

Az Inline hibrid technológia lehetővé teszi, hogy könnyedén teljesítse az ilyen jellegű kéréseket. Ahelyett, hogy időt vesztegetne a flexo lemezek minden változathoz való cseréjével, a menet közbeni digitális átállások jelentik az új legjobb megoldást. 

 

A szezonális áruk királya 

A modern márkatulajdonosok soha nem látott módon használják a szezonalitás termékeket a márkaérték megteremtésére. A tél első jele például az, amikor a mézeskalács ízű mindenféle kerül a polcokra és az emberek ünnepi csomagolású termékeket keresnek. 

A cégek tisztában vannak ezzel a jelenséggel így a limitált kiadású, szemetgyönyörködtető csomagolású termékeket használják az eladások növelésére. A szezonális csomagolás mélyebb összeköttetést teremt a vásárló és termék között, mint a szabványos csomagolás. Érzelmi vonzerővel és feltűnő dizájnnal az impulzusvásárlást ösztönzi. A szezonális termékekhez kapcsolódó kizárólagosság és időbélyeg miatt jellemzően kisebb gyártási mennyiséget igénylő munkákról van szó. 

E trend igényeinek kielégítését támogatja a digitális vagy hibrid nyomtatás.  

 

Célzott marketing és termékteszt 

A márkatulajdonosok folyamatosan fejlesztik termékeiket, keresve a módokat az eladások növelésére és üzletük optimalizálására. Mindannyian arra törekszünk, hogy innovatívak és kreatívak legyünk. Ha fogyasztási cikkekről (röviden CPG-ről) van szó, a csomagolás nagyszerű módja annak, hogy egy termék relevánsabb és figyelemfelkeltőbb legyen. 

 

Lezáró gondolatok 

Azok a nyomdák, akik értik a „short run” szükségességét és a márkatulajdonosok indokait, több üzletet nyernek meg. Lehetőséget kapnak arra, hogy olyan munkákat végezzenek, amit korábban nem hittek lehetségesnek, és nyitottak a megfelelő technológiába való befektetésre, hogy kielégítsék a növekvő „short run” szükségleteket. 

Ahelyett, hogy leállásokkal és a különböző flexo munkák átállásaival kínlódna, kezdje el digitálisan futtatni kisebb munkáit. A Mark Andy digitális hibrid megoldásai segítenek a nyomdáknak abban, hogy flexo gépeiket csak a legrelevánsabb és legjövedelmezőbb munkájukhoz használják.  

Forrás: Mark Andy

Hírek, újdonságok

GINOP PLUSZ-1.2.3-21 (Felhívási tervezet)

Benyújtás kezdete: 2022. január 17-től.
A felhívási tervezet a kiemelkedő teljesítményű, valamint jelentős növekedési potenciállal
rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatását célozza a leghátrányosabb helyzetű régiókban.

bővebben